본문 바로가기

Study/English

[English] #5 2주차 과제

These days I'm trying to stay busy.
If not stay busy, I feel like i want to sleep forever in my bed.
When in January, I hated waking up in the morning.
It was sad and depressed. so i lost my motivation in everything.
My life had felt empty.
Because my daily life was monotonous and insecure.
I could never be sure about my future.
I have been doing that for a month, I felt like it was wrong. I thought i should overcome this feeling.
Now that i think, first step would be getting out of bed.

So, I introduce my four routins that i put into action.
making meals, studying something, checking to do list, and meeting friends you liked.
This lists helps me feeling happy and fulfilled.

더보기

요즘 나는 바쁘게 지내려고 노력한다.
바쁘게 지내지 않으면 영원히 자고싶다.
1월에는 아침에 일어나는 것이 싫었다.
매우 슬프고 우울했다. 그래서 매사에 의욕을 잃었다.
내 삶이 공허하게 느껴졌다.
왜냐하면 내 일상은 단조로웠고 불안했기 때문이다.
미래에 대한 확신이 없었다.
한 달동안 그렇게 지냈더니 잘못 되었다고 느꼈다. 
이 기분을 극복해야 한다고 생각했다.
지금 생각해보면, 첫번째 스텝은 침대에서 일어나는 것이었을 것이다.

그래서, 내가 실천으로 옮긴 4가지 루틴을 소개한다.
식사 만들기, 무언가를 공부하기, 할 일 체크하기, 좋아하는 친구를 만나는 것.
이 리스트들은 나를 행복하고 만족하도록 도와준다.

 

영어
monotonous 단조로운
put (something) into action  (~을) 실행/행동에 옮기다

 

  • 질문
한글 감정 영어 감정
무기력한 feeling unmotivated
약 오르는 I feel anooyed because he kkeps teasing me
반응형